Vanaf 3 sept 2020 (op ons 5-jarig jubileum) gaan onze deuren weer open voor klanten. Er is een nieuwe inschrijfprocedure dus iedereen moet zich opnieuw inschrijven.

Hoe gaat de inschrijfprocedure?

Iedereen die een voedselbankpas heeft, kan zich op vertoon van de pas, inschrijven. Aan de balie zal de baliemedewerkster een formulier invullen met uw naam, die van uw gezinsleden en het inschrijfnummer.

Is uw huishouden niet ingeschreven bij de voedselbank dan kunt u een garantiestellingsformulier laten invullen door een instantie. Dit formulier is via de knop te downloaden, via de mail op te vragen of bij de balie op te halen. Met een ingevuld formulier kunt ook u zich inschrijven bij ons. De baliemedewerkster zal hierop het inschrijfnummer noteren.

Dit nummer komt ook op uw puntenkaart. Per huishouden is er 1 inschrijfnummer, bij meerdere kaarten wordt een tweede nummer aan gekoppeld bijv 17-1, 17-2 voor een huishouden met 2 personen.

Voor alle gezinsleden die ingeschreven moeten worden dient wel een ID meegenomen te worden (voor  kinderen waarvoor geen ID is, is een zorgpas ook akkoord).

Elk gezinslid krijgt een puntenkaart. Bij elk volgend bezoek dient u de puntenkaart mee te nemen. U kunt voor al uw gezinsleden kleding en speelgoed meenemen, mits u die puntenkaart ook meeneemt. Zonder puntenkaart geen kleding en speelgoed (voor die persoon).

Instanties die uw garantiestellingsformulier kunnen invullen zijn:

  • Huisartsen
  • Jeugd- en dorpenteams
  • Hulpverleningsorganisaties.
  • Schooldirectie
  • Voedselbank (ook als u voor hun niet in aanmerking komt).

Na inschrijving zal het ingevulde formulier door ons bewaard worden, puur om als het nodig is, uw gegevens erbij te pakken, bijv bij het verlies van uw pas.

Mocht u dit niet willen, dan kunt u dat bij inschrijving vermelden, dan krijgt u het formulier mee terug. Bij verlies van de pas zult u dan opnieuw moeten inschrijven.